Рубрика: Автомобилска техника
Направи сам картинг (3. дел)
Автори: Томе Скендеровски, Гиго Скендеровски
Ова е само дел од статијата која во целост е објавена во

Емитер 3/2005.

Нарачајте го овој број или најавете се за да ја прочитате целата статија.


Следува третото продолжение од серијалот НАПРАВИ САМ КАРТИНГ во кое ќе бидат обработени три теми и тоа: влежиштување на задното тркало, погонски вратила и сопирачка или кочница. Со други зборови во ова продолжение ќе се занимаваме исклучиво со задниот дел од картингот, т.е. комплетно ќе биде разработено задното потпирање и извршниот дел од системот за сопирање.

Под поимот задно потпирање (и воопшто потпирање на шасијата и/или каросеријата кај превозните средства) се подразбира дефинирање и изведба на врската помеѓу шасијата и задните тркала. Патем речено, истово важи и за предните тркала. Во нашиов случај, за разлика од кај автомобилите, изведбата на оваа врска е многу поедноставна со оглед на фактот дека се работи за крута (неподвижна) врска помеѓу шасијата и тркалата. Задното потпирање, во нашиов случај, го претставуваат склоповите влежиштување на задното тркало и погонски вратила. Системот за кочење (мислам на наједноставните, елементарни системи каков што е во нашиов случај) во принцип е составен од три потсклопови. Првиот е т.н. иницирачки дел во кој се создава притисок на маслото во хидрауличната инсталација (се работи за хидраулична сопирачка) и во него спаѓаат главниот сопирачки цилиндар (или едноставно пумпа за кочница) и педалот за сопирање. Оваа проблематика ќе биде разработена во следното четврто и последно продолжение од серијалов, а го именував како Педали. Со вториот дел од системот за кочење се пренесува оваа сила (притисок) до задниот дел од картингот и во него спаѓаат хидрауличните водови (цевки) со сите нивни придружни и сврзувачки елементи. Третиот потсклоп е т.н. извршен дел од сопирачката, или едноставно сопирачка (во потесна смисла на зборот) со кој притисокот се претвора во сила на сопирање и го забавува или го запира возилото. Во овој трет дел од серијалов ќе биде разработен само извршниот дел од системот за сопирање кој, едноставно, го именував како Сопирачка. ....

Технички карактеристики:

Вид на возило: Картинг или “go–kart” Официјално име: ТоГи 1 (кованица од имињата на авторите) Намена: За забава и рекреација Димензии (д х ш х в): 1700 x 1250 x 600 mm Маса: cca 95 kg (без возачот) Максимална брзина: cca 35 km/h (на хоризонтална делница) Предни тркала: Ø180 x 100 mm (нанесена гума на челичен наплаток) Задни тркала: Ø240 x 150 mm (нанесена гума на челичен наплаток) Сопирачка: Хидраулична / диск (од АМИ 8 или Дијана 6) Мотор (зафатнина / силина): 50 cm3 / cca 3 kW (двотактен, ТОМОС – Копер) Преносник / спојка: Автоматски, двостепен / центрифугална Пренос на силина: Ланец Ланчанест преносен однос: i = 0,88 (мултипликација)

 
Главни елементи и материјали:

Дебелоѕидна шавна цевка со Ø 25mm Тркалачко лежиште од Југо - Ø30 x Ø60 x 37 Тркалачко лежиште Ø20 x Ø47 x 14 Тркалачко лежиште Ø15 x Ø35 x 11 Зглоб со лев навој Зглоб со десен навој Ланчаник од мопед Томос Автоматик Мотор 50cm3 од мопед Томос Автоматик Шепа за предна кочница од Ситроен АМИ 8 или Дијана 6 Пумпа за кочница од Ситроен АМИ 8

Датотеки за преземање:
* најавете се за да можете да ги преземете датотеките
Клучни зборови:

Ова е само дел од статијата која во целост е објавена во Емитер 3/2005. Нарачајте го овој број за да ја прочитате целата статија, а ако веќе го имате купено електронското издание најавете се за да го прочитате.