Емитер 1-6/2021.
Нарачајте го овој број или најавете се за да ја прочитате целата статија.
Во минатиот број ја презентирав интересната историја на електричните гитари и почетоците на гитарските ефекти, а овде ќе продолжам со претставувањето на гитарските ефекти од видовите на дисторзиски и модулациски ефекти, кои се најзастапени и најбарани. Во следното, трето и финално продолжение ќе ги опишам ефектите добиени со временско доцнење на сигналот, како и некои други видови ефекти кои не можат да бидат категоризирани во горните групи.
Иако најголемиот број гитарски педали се изведени во чиста аналогна електроника, сè повеќе се појавуваат хибридни конструкции со дигитална технологија што овозможува речиси безгранични можности, а има и педали кои можат да преземат пресети од вашиот компјутер и да комуницираат со вашиот смартфон преку апликации за управување и нагодување на ефектите. Овде ќе се задржам само на гитарските ефекти изведени во аналогна технологија, бидејќи дигиталните технологии само ги клонираат основните аналогни гитарски ефекти, но необременети од ограничувањата наметнати од аналогната технологија.
Да повториме од минатиот пат – гитарските ефекти можат да се поделат во четири главни групи:
1. Дисторзиски ефекти – се темелат на дисторзија (изобличување) на сигналот: Overdrive, Booster, Distortion и Fuzz.
2. Модулациски ефекти – се темелат на амплитудна или фреквенциска модулација на сигналот: Vibrato,Tremolo и Phaser.
3. Ефекти со временскo доцнење – се темелат на доцнење на сигналот: Reverb, Delay, Chorus и Flanger.
4. Останати видови ефекти.
Во ова продолжение ќе ги обработиме првите две групи на гитарски ефекти.
Ова е само дел од статијата која во целост е објавена во Емитер 1-6/2021. Нарачајте го овој број за да ја прочитате целата статија, а ако веќе го имате купено електронското издание најавете се за да го прочитате.