Рубрика: Фототехника
Школа за фотографија: Аналогно или дигитално
Автор: Емилијан Иљоски
Ова е само дел од статијата која во целост е објавена во

Емитер 9/2008.

Нарачајте го овој број или најавете се за да ја прочитате целата статија.


Дигиталната фотографија е подобра од аналогната! Не! Аналогната фотографија е подобра! Тоа се двете најчести изјави во фотографските кругови. Кој е во право? За мене, и двете изјави се во исто време и точни и погрешни, во зависност од тоа што сакаме да постигнеме.

Веднаш да разграничиме: ако нашите намери се чисто аматерски, односно ако сакаме да го споредиме нашиот аналоген фотоапарат, кој досега сме го користеле за овековечување на “специјални” прилики какви што се: крштевки, родендени, годишни одмори и слично, со соодветен дигитален апарат, нормално дека дигиталниот апарат ќе покаже низа несоборливи предности кои дури не се вредни да се споменуваат. Зошто тогаш да дебатираме? Се сомневам дека воопшто постои каква било дебата меѓу луѓето кои го користат фотоапаратот за горенаведените цели и користеле единствено 35-милиметарски аматерски филм, кој е популарен повеќе од пет децении. Тие едноставно под “филм” подразбираат само 35 милиметарски филм. Професионалците дури не ни го користат терминот “филм”, туку веднаш го специфицираат форматот: “120/220 (од 4,5x6 cm до 6x9cm)”, “135 (35mm филм)”, “4x5”, “6x17” или “8x20”, бидејќи под “филм” може да се подразбере кој било од овие формати.

Hasselblad-H3DII-50

Веднаш се поставува прашањето: "Колку мегапиксели се потребни за да се добие квалитетот на 35 милиметарскиот филм?"

Клучни зборови:
Hasselblad-H3DII-50

Hasselblad-H3DII-50

Ова е само дел од статијата која во целост е објавена во Емитер 9/2008. Нарачајте го овој број за да ја прочитате целата статија, а ако веќе го имате купено електронското издание најавете се за да го прочитате.