Ако повеќе не можете лесно да го најдете тоа што го барате на интернет, можеби вие не сте проблемот. Квалитетот на резултатите што ги обезбедуваат пребарувачите се влошува и тоа не е само прашање на перцепција. Едногодишно истражување, спроведено од компјутерски научници од различни германски универзитети објавено неодамна од Webis Group, темелно ги анализираше процедурите за пребарување на интернет и дојде до следниот заклучок: резултатите на Google се полоши бидејќи интернетот е квалитативно полош.
Во текот на 2024 година, сѐ поголем број корисници на социјалните мрежи го опишуваат влошувањето на резултатите обезбедени од Google, Bing и другите пребарувачи, жалејќи се дека сè помалку можеле да најдат вистинска и корисна содржина за да ги задоволат нивните потреби за лични информации. Според она што го докажа студијата, вистински „порој“ од неквалитетни содржини, особено комерцијалните страници, ги потопува сите типови на корисни страници во пребарувачите, проголтувајќи ги екраните на првите резултати.
Научниците се фокусираа на таканаречените „прашања“, односно речениците што корисниците ги пишуваат за да најдат информации, воглавно за оние кои се однесуваат на стоки за широка потрошувачка и купување. Па, по една година помината во следење на 7392 различни стрингови на Google, Bing и слично, се покажа дека спам содржината, односно погрешната и помалку значајна содржина, постепено добива позиции, потиснувајќи ги корисните, квалитетни информации на маргините. Проблемот произлегува од тоа што овие содржини строго ги следат критериумите за оптимизација што ги бараат пребарувачите (познати по англискиот акроним SEO, Search Engine Optimization) и тие ја нападнаа мрежата, поместувајќи ги страниците кои не се создадени само за комерцијални цели.
Доколку технолошките гиганти радикално не ги ревидираат и променат алгоритмите, ситуацијата нема да се подобри. Всушност, со воведувањето на генеративната вештачка интелигенција, сè повеќе веб адреси ќе бидат креирани од чет-ботови и подготвени со единствена цел – собирање на приходи од реклами. На овој начин, спам-страниците ја потиснуваат најдобрата содржина сѐ подалеку и подалеку во приказот.
Во текот на истражувањето Google има направено неколку ажурирања на системот на пребарување, веројатно во обид да се надмине овој проблем. Но, како што велат истражувачите ефектот на овие алгоритамски подобрувања бил краткотраен.
“Откривме дека пребарувачите мерливо го таргетираат оптимизацијата и поврзуваат спам со нивните ажурирања за рангирање. Ажурирањата на Google особено имаат забележлив, но главно краткотраен ефект. Всушност, се чини дека резултатите на Google се донекаде подобрени од почетокот на нашиот експеримент во однос на количината на подружница спам. Сепак, сè уште можеме да најдеме неколку домени за спам и исто така да видиме целокупен надолен тренд на квалитетот на текстот во сите три пребарувачи, така што има уште доста простор за подобрување”, сe вели во извештајот.
Ова е тежок проблем за решавање, особено ако се има предвид дека денес на интернетот има повеќе од илјада милијарди веб-сајтови.