Почитувани,
Случајно пребарувајќи по интернет во врска со топловодно и парно греење, ја открив вашата веб-страница и вашето списание, иако порано само го имав слушнато името. Ми се виде мошне интересно и има многу информации кои се поврзани со мојата работа и струка, па искрено би сакал да ги имам броевите на вашето списание во кое е објаснет принципот на работа на парното и топловодното греење.
Ме интересира, дали би можеле да ми посочите во кои броеви се наоѓа таа проблематика и дали може да ги купам некако тие броеви? Мислам дека се работи за броевите од јуни и јули-август 2013 година.
Се надевам дека ќе ме контактирате најбрзо што може, за што однапред ви благодарам,
Петар
Поставувањето на систем за топловодно греење беше презентирано во "Емитер" преку серијал од 5 написи од бројот 5/13 до 10/13:
Општо за темата греење имаме објавено и други написи во склоп на рубриката "Енергетика", на пример серијалот објавен во Е9/2010 до Е1/2011.
Броевите што Ве интересираат можете да ги набавите од Редакцијата според следниве услови: https://emiter.com.mk/prethodni.php
Слободан Таневски
Здраво редакцијо.
Најпрво поздрав до редакцијата, речиси сум редовен читател на Емитер со некои исклучоци.
Инаку, имам прашање ако сте во можност да ми одговорите. Се работи за Reed reley, што е тоа и каде се применува во електрониката?
Однапред благодарам за одговорот.
Петруш Армагедон
Тоа е релеј чие вклучување/исклучување се контролира со надворешно магнетно поле. Вклучувањето/исклучувањето може да биде механичко – со приближување/одалечување на магнет, или електрично – со намотка (соленоид) околу рид-релејот низ која се пушта/исклучува електрична струја. Рид-релеите се во облик на долгнавесто и тенко стаклено балонче (херметички затворено), во чија внатрешност има две "перца" чии врвови се на мало растојание, но кои ќе се допрат во присуство на магнетно поле.
За разлика од класичните електромеханички релеи, рид-релеите работат многу побрзо и имаат многу висока сигурност (доверливост), што обезбедува долготрајна работа без одржување. Рид-релеите особено многу се користеа во старите аналогни телефонски централи. Можат да се употребуваат секаде каде што е потребна многу висока доверливост (на пример, како сензори за детектирање на оворање врати и прозори кај алармните централи), а единствен недостаток им е релативно малата струја која може да ја прекинуваат – обично под 0,1 A, иако има и модели кои издржуваат дури и до 3 A (но со многу висока цена).
Повеќе за рид-релеите имаме пишувано во склоп на серијалот "Почетен курс по практична електроника", конкретно во бројот 11/1998, но бидејќи тоа било одамна, ќе се потрудиме да подготвиме нов напис на оваа тема во некој од следните броеви.
Владимир Филевски
Здраво,
Сакам да купам LED-светилка и акумулаторска батерија за неа за осветлување пано со димензии 70 x 120 cm, кое треба да биде осветлено 5 часа. Дали можете да ми кажете колкава осветленост е потребна за ова пано, да ми препорачате каква светилка (W/lm) и каква батерија (V/Ah) е потребна за напојување на светилката во траење од 5 часа?
Виктор
Ништо не е едноставно, па ниту "обично" осветлување на едно рекламно пано. За да може конкретно да се одговори, потребни се дополнителни информации. Дали ова пано е внатре во град, на место осветлено со улично осветлување, или е надвор од населено место, на автопат? Потребната и дозволената осветленост драстично се разликуваат во двата случаја. Во град осветленоста треба да биде од 100 до најмногу 300 cd/m2, додека надвор од населено место, на автопат, дозволено е најмногу 30 cd/m2.
Површината на паното е 0,84 m2, па неговата осветленост треба да биде најмногу 240 lm (24 lm на автопат). Бидејќи рефлекторите најчесто даваат кружно осветлување, кругот треба да има дијагонала колку дијагоналата на правоаголното пано, а тоа е 1,39 m. Значи, светилката треба да даде 400 lm (40 lm). Купете LED-светилка со толку лумени и насочете ја со рефлектор концентрирано кон паното. Видете колкав напон бара таквата светилка и видете која е потрошувачката за струја I. Купете акумулатор со тој напон, а неговиот капацитет во Ah одредете го според формулата 5xI (или нешто повеќе).
Владимир Филевски
Почитувани,
Баш би сакал да објавите една статија во рубриката "Електроника" во која би имало информации како да се изработи модул за дневни светла на автомобилот (автоматско палење на фарови со одложување и контрола на дневни светла со ЛЕД-диоди). Ви испраќам и неколку линкови кои би ви дале идеја за што поточно зборувам.
Филип Чалев
Во претходните броеви имаме објавено повеќе статии за самоградба на коло за автоматско вклучување и исклучување на автомобилските светла, како и за аларм за истата намена. Погледнете ги статиите во броевите 10/2002, 9/2004 и 12/2006:
<a href='https://emiter.com.mk/poveke.php?napis_id=2540'>https://emiter.com.mk/poveke.php?napis_id=2540</a>
<a href='https://emiter.com.mk/poveke.php?napis_id=1740'>https://emiter.com.mk/poveke.php?napis_id=1740</a>
<a href='https://emiter.com.mk/poveke.php?napis_id=1739'>https://emiter.com.mk/poveke.php?napis_id=1739</a>
<a href='https://emiter.com.mk/poveke.php?napis_id=622'>https://emiter.com.mk/poveke.php?napis_id=622</a>
Во секој напис, освен шемата ќе најдете и детален опис на колото и упатства за изработка и нагодување. Избраните броеви можете да ги набавите од Редакцијата според следниве услови:
<a href='https://emiter.com.mk/prethodni.php'>https://emiter.com.mk/prethodni.php</a>
За дел од електронските конструкции имаме и готови плочки со печатени кола (ППК). Повеќе информации за нашите ППК и за начинот на нивна набавка прочитајте на: <a href='https://emiter.com.mk/ppk.php'>https://emiter.com.mk/ppk.php</a>
Слободан Таневски