Рубрика: Металство и машинство
NuBike велосипедски погон
Автор: Томе Скендеровски
Ова е само дел од статијата која во целост е објавена во

Емитер 207 - 12/2024.

Нарачајте го овој број или најавете се за да ја прочитате целата статија.


Во овој напис ги разгледуваме проб­лемите околу педалирањето на велосипед кај два нови механизми проектирани да го зголемат ефектот т.е. полезноста на вложената мускул­на сила од возачот пренесена на по­гонс­кото тркало на велосипедот. На прво гледање ми стана сомнително не од аспект на „цедење” на мускул­ната сила на велосипедистот сведе­но на математички релации, туку од аспект на вкупна долгорочна ефикас­ност на погонот по велосипедистот во однос на класичниот погон. Истражив и дојдов до терминот NuBike.  Се кон­сул­тирав и со професор од ФФОСЗ, па тука ќе ги изнесам моите раз­мис­лувања за оваа новина.

Човечкиот дух никогаш не мирува и никогаш не се задоволува на долг рок со некоја состојба или решение. И тоа е нормално. Еден одличен механизам за пре­­нос на силата од стапалата на возачот кон задното погонско тркало на вело­сипед­от сѐ уште не е дораснат до совршенство кое не може да се подобри за некои не­мирни духови. Така се појавуваат нови и нови решенија на трансмисијата кај велоси­педите. Вообичаено тоа се лостови меха­низми (види слика 1), со релативно сложена кинематика. Колевката им е САД. Таквите велосипеди се познати под заедничкото име NuBike и веќе ги има во трговската мрежа. За да видиме за што се работи и дали го имаат оправдано своето присуство на пазарот ќе мораме да ја разгледаме класичната трасмисија на велосипедот.

Клучни зборови:

Ова е само дел од статијата која во целост е објавена во Емитер 207 - 12/2024. Нарачајте го овој број за да ја прочитате целата статија, а ако веќе го имате купено електронското издание најавете се за да го прочитате.

Статии со слична содржина