Рубрика: Омнибус
Електронската трговија во Италија била вредна 76 милијарди евра во 2022 година
Автор: Ива Зафировска
Објавено на 03.05.2023 - 12:00

Се проценува дека вкупниот промет на е-трговија во Италија изнесувал 75,89 милијарди евра во 2022 година. Ова е раст од 18,6 отсто, во споредба со една година порано. Сепак, најголемиот дел од тој раст беше предизвикан од поскапувањата.

Овие податоци доаѓаат од извештајот за електронска трговија во Италија за 2023 година од Casaleggio Associati, консултантски бизнис за дигитална стратегија во Италија. Во 2021 година, пазарот на е-трговија во Италија достигна промет од 64 милијарди евра, што е раст од 33% во споредба со една година претходно. Со раст од 18,6% се чини дека во земјава забавува развојот на онлајн продажбата.

2022 – година на проверка на реалноста

2022 година беше година на проверка на реалноста за изложувачите и продуцентите кои мораа да се вратат на играње според пазарните правила без засилување, а во некои случаи и пречка на заклучувањето“, објаснува претседателот на Casaleggio Associati, Давиде Казалегио. „Вистинската вест беше инфлацијата, што италијанската е-трговија сè уште не ја знаеше во целиот свој живот. Од една страна, тоа влијаеше на набавките, поради повисоките цени, неизвесноста поради енергетската криза, тековната војна и зголемените трошоци за транспорт од Азија.

Приходи по категорија

Слободното време беше најголемиот онлајн сектор, генерирајќи 50% од вкупниот онлајн обрт (38 милијарди евра) во Италија. Според истражувањето, тоа делумно се должи на растот на онлајн игрите, како и на купувањата поврзани со хоби и спорт. На второ место следат онлајн трговските центри кои оствариле 19% од вкупниот приход (14,2 милијарди евра).

Најсилен раст лани забележа туристичкиот сектор (47%), што најмногу се должи на поскапувањата. Создаде 13,3% од вкупниот промет на е-трговија. Според истражувањето, вкупната продажба е намалена во повеќето сектори, но сепак има зголемување на прометот преку повисоки цени. „Ова беше особено точно за секторите на физички производи, како што се храна, дом и мебел, потрошувачка електроника и онлајн трговски центри“.

Онлајн канали за промет

Италијанските онлајн бизниси генерираа најголем дел од нивниот промет на сопствената веб-страница (40 %). Уште 28% од прометот доаѓа од пазарите. Мобилните апликации стануваат важна предност за поголемите продавачи. Во просек отпаѓа 8% од прометот.

Според извештајот, веб-страниците за е-трговија во Италија се очекува да пораснат за 17,3% во однос на прометот оваа година. Се очекува најмногу да пораснат во онлајн прометот во секторите Слободно време, Храна и Мода и Здравје и убавина (односно 23%, 20% и 19%).

Клучни зборови: