Теслин трансформатор за палење на апарат за TIG-заварување

Дали може да го употребам Теслиниот транформатор, објавен во Емитер во броевите 3 и 4/2006, за палење на апарат за TIG-заварување којшто нема фабрички вградено високофреквентно палење и дали би можел Теслиниот трансформатор да предизвика оштетување на апаратот за заварување кога би го приклучил паралелно на излезот од апаратот. Се работи за инверторски апарат марка KEMPPI MASTER 5001.
Влатко Чеков

Високофреквентните генератори за палење на лак кај апаратите за заварување се карактеристични за апаратите за заварување со класичен трансформатор, а не кај инверторите. ВФ-генераторот е поврзан на главните водови директно, но кон апаратот "гледа" преку една придушница која треба да биде така димензионирана за да ја издржи струјата на заварување, од една страна, а од друга страна да ја ограничи максималната вредност на напонот од ВФ-генераторот кој би се појавил на исправувачките елементи на апаратот (диоди или тиристори). Висок напонски импулс, макар и со многу мала енергија, може да започне процес на уништување на исправувачкиот елемент (диода или тиристор). Едноставно, високонапонски импулс си пробива патека низ PN-спојот на диодата или сендвичот од PN-споеви кај тиристорот. Оваа мала спроводна патека потоа станува спроводник кој дополнително генерира топлина што се одлева директно во структурата на насочувачкиот елемент и дополнително води кон уништување на елементот. Значи, не е како кај "обичната" електроника кога елементот или работи или не работи. Тука имаме случај на оштетување на елементот, или абење. Значи, иако насочувачкиот елемент изгледа робустно и неуништливо и може да издржи големи струи на заварување, еден мал напонски импулс може да го бутне.
Високофреквентните генератори за палење на лак најчесто се сретнуваат кај AC-машините со класичен трансформатор, кои се и најповолни за заварување алуминиум со волфрамска електрода во атмосфера на аргон. Кај овие машини воопшто нема насочувачки елементи, па употребата на ВФ-генераторот е безбедна. Кај инверторите за олеснување на палењето на лакот, при стартот на заварувањето најчесто се користи таканаречен ударен режим, кога во краток временски интервал апаратот генерира максимална моќност на лакот, и покрај тоа што струјата на заварување е поставена на некоја помала вредност. Значи, големата енергија во краток временски интервал ќе го олесни палењето на лакот, а потоа се воспостваува стабилен режим поставен од заварувачот. Затоа, мој предлог е воопшто да не размислувате за оваа работа, туку да најдете друг начин за да го олесните палењето на лакот. А постојат и други начини за кои сум сигурен дека сте слушнале затоа што не држи секој ваква машина во работилница.
Кирил Крстевски