Рекламација за фалсификуваната компонента

Здраво Емитер,
Можеби сте заборавиле за што се работеше, па да ве потсетам – мојот проблем беше во 6-те интегралци LM338, за кои заклучивме дека се фалсификат и требаше јас да ги измерам. Ги испитав и заклучив дека всушност пиновите внатре се само кусо врзани, без никаква контрола на напон. Ако може да ми дадете стручен совет како да ја докажам измамата што ми е направена од страна на продавачот?
Со почит,
Столе Јовановски

Електронските компоненти, како и повеќето други резервни делови за апликации во други дејности, НЕ се предмет на гаранција, не само во Македонија туку и во цел свет. Продавачот не е должен да Ви ја замени робата или Ви ги врати парите. Впрочем, никој не може да потврди дали компонентите биле во таа состојба кога тој Ви ги продал или сегашната нивна состојба е резултат на нестручно ракување. Само доколку некои резервни делови се вградени од страна на стручно лице (сервис), можеме да зборуваме за некаква гаранција! Секоја чест на исклучоците, но во Македонија сè е можно, па ни овластените сервиси кои се должни да дадат гаранција за извршената работа и вградените компоненти, тоа ретко го прават!
Кога се работи за совест, односно за запазување на некои етички принципи, чесно е продавачот да ја испита состојбата, и, доколку се воспостави дека компонентите биле неисправни кога Ви ги продал, да Ве обештети материјално или финансиски, како и да Ве награди за посочената аномалија! Но и етичките принципи се ограничени со еден ноторен факт: рекламацијата би имала некаква логика доколку не сте ги употребиле компонентите! И тоа мислам дека е неспорно! Сепак, позитивна логика е да се испита секоја компонента пред вградување, и тоа на таков начин да не може да дојде до нејзино оштетување, па многу електроничари тоа го прават!
Во мојата долгогодишна практика секогаш сум примал рекламации за компоненти што очигледно не биле употребени и за кои купувачот ја има соодветната фискална сметка и доколку трансакцијата е извршена во иста фискална година. Дотолку повеќе, сум ги наградувал оние кои посочувале на можен фалсификат или неисправност на целата серија, што впрочем е многу лесно проверливо од резервите во продавницата – за што продавачот не е должен да дава отчет до купувачите, но како позитивен став секогаш сум го дозволувал тоа. Уште повеќе, сум дозволувал купувачите да дојдат со свои мерни инструменти и да си направат избор (и спарување) на компонетите што сакат да ги купат. И тоа кај многу од продавачите не е дозволено! Тоа е слично како да одите на зелен пазар и барате да си ги бирате јаболката – некои ќе ви го дозволат тоа, а некои не! Ама никој нема да ви ги врати парите доколку сте го гризнале јаболкото, а било црвјосано!
Емилијан Иљоски