Зошто грее IC1 во автомобилскиот аларм од Е 5-6/2000?

Здраво,
ви пишувам во врска со алармот за во автомобил од број 5-6/2К (мај/јуни 2000г). Значи, целата плочка ја направив и кога ќе ја вклучам на напојување од 12V, интегрираното коло IC1 загрева и не продолжува струјата низ плочката. Со професорот по пракса ја проверивме плочката и не откривме никаков спој при лемењето. Пастата е исчистена од плочката, а елементите ни се поставени правилно. Значи, проблемот ни е со интегрираното коло. Ве молам, ако можете да ни помогнете.
Александар Тошевски

Внимателно прегледувајќи ја електричната и монтажната шема не забележав видлива причина поради која би можело интегрираното коло IC1 да се прегрева. Во применетата конфигурација, тајмерот би можел да прегрева во некој од следните случаи:
- неправилно поставување на колото на плочката, поради "ротација" пин 8 да се најде по грешка на позицијата на пин 1, па така колото да добие инверзно напојување, наместо плусот од напојувањето да биде на пин 8, а масата на пин 1 напојувањето ќе биде обратно (пин 8 на маса, а пин 1 на плус). На ваков начин колото ќе "прегори" и ќе се прегрева.
- краток спој на излезниот приклучок (пин 3), неправилна (премала вредност на R3 или отпорноста на релејот Re1) или обратна поларизација на диодата D1. Овие можни грешки би довеле до протекување на поголема струја низ колото и до негово загревање. Обратно поларизирана диода би ги "премостила" контактите од релејот и поголема струја би протекла низ отпорникот R3.
Како да си помогнете сами, поради тоа што не е лоцирана можна грешка за споменатото загревање на колото?
Извадете го од подножје колото IC1 (или одлемете го). Проверете на плочката или подножјето од колото дали пин 1 (маса) е на потенцијал нула, а пин 8 на потенцијал на напонот на напојување од В:12V. Проверете ја правилната поларизација на диодата D1, измерете ја вредноста на намотките од релејот Re1 и вредноста на серискиот отпорник на релејот, отпорникот R3. Потоа пред да го ставите колото, подигнете ја ногичката (пин 3) да не навлезе во подножјето или не ја лемете, а потоа ставете го колото и измерете колкава е струјата што ја "повлекува". Мирната струја не би смеела да биде поголема од неколку mA. Ако во овој случај нема загревање вклучете ја ногичката (пин 3) и проверете дали IC1 се загрева. Ако загревањето сè уште е присутно можно е причината да е во самото интегрирано коло, па обидете се со некој друг примерок на 555 или ставете CMOS интегрирано коло 555.
Ако после неколку обиди не се снајдете со причината за прегревање според нашите упатства, тогаш побарајте помош од некој искусен електроничар. Но, задоволството е поголемо ако грешката ја откриете сами.
Да ја искористам можноста да ви напоменам дека за овој проект во ЕМИТЕР 6/03 е објавена една исправка за корекција на ППК, но таа нема никакво влијание врз дефектот кој го спомнувате. Имено, на ППК треба дополнително да се направи еден спој помеѓу десната ногичка од отпорникот R27 и долната ногичка на отпорникот R9 (гледано од страната на компонентите). Ако ППК ја имате набавено од ППК сервисот на ЕМИТЕР, овој спој е маркиран со црвена боја. Без овој спој, пин 8 од колото IC3 не добива напон од 12V и биперот нема да работи.
Петар Аврамовски