Проблеми со 70W автомобилски засилувач

Неодамна го изработив 70W засилувач за во автомобил со TDA1562Q, ги извршив сите тестови и прецизно ги следев сите напомени кои беа дадени во текстот - за отпорници користев металфилм, и Philips интегрирано коло.
Засилувачот беше тестиран на JBL GTO серија елипси кои имаат 100W RMS снага, а 300W музичка снага, беше напојуван директно од независен акумулатор и резултатите беа слаби. Снагата која ја даваше овој засилувач беше половина од снагата на 4 x 50W MOSFET засилувачот од Пионир авторадио/ЦД плеер, а засилувачот влегува во клипинг дури и кога јачината на звукот е на 25. Во што е проблемот?
Во споредба со Пионировиот засилувач, овој свири како да е на половина од снагата. Исто така од филипсовите каталошки податоци за TDA1562Q прочитав дека на излезите треба да има 6,5V, а на мојот засилувач има 3,0 и 3,3 волти, што е голема разлика од 6,5V.
Потоа напојувањето беше врзано директно на акумулаторот на автомобилот. Тогаш ни се појави брум и зуење (како да се тргнат тие пречки од аудиосигналот), и пак истите проблеми се случуваа.
Одговорете ми што е можно побрзо.
Мартин Спасовски

Верувам дека навистина сте ги следеле сите препораки при изработката и тестирањето на засилувачот (импедансата на звучниците да биде 4 оми, напојувањето на засилувачот да биде 14-15 волти...). Исто така, важно е акумулаторот кој го користите да биде свежо наполнет за да има помал пад на напонот кога засилувачот ќе повлече поголема струја (посебно во моментите кога засилувачот преминува од B во H мод на работа). Според Филипс, производителот на TDA 1562Q, при напојувачки напон од 14 до 15V на излезите треба да има напон од 6,5 волти (треба да се земе предвид дека при мерењето на овој параметар звучникот треба да биде поврзан на излезот и засилувачот да биде во mute режим на работа). Ако мерењето сте го спровеле според овие препораки, а сепак сте добиле напон од 3 V наместо препорачаните 6,5 V тогаш е можно да сте направиле некоја грешка при изработката или при поврзувањето. Ако таква грешка нема, тогаш сомневањата паѓаат на ИК, па ќе треба да се обидете со нов примерок.
Пречките кои ги има при поврзување на акумулатор на автомобил, посебно кога моторот работи, се резулатат на платинката за создавање на искра за свеќичките. Овие пречки се отстрануваат со поставување на филтри на водот кој го напојува засилувачот, и со проверка на исправноста на системот добивање на искрата (контактите на платинката, исправноста на кондензаторот...) и неминовно поставување на филтер за напојувањето. Овој филтер наједноставно може да го изработите со намотување на 20-30 навивки од лакирана бакарна жица со пречник од 1,5mm на торусно јадро. Оваа намотка се поставува во серија со водот кој доведува +14V од акумулаторот кон засилувачот. По потреба по намотката поставете дополнителен кондензатор од 4700µF/16V.
Благој Ќупев

Здраво почитувана Редакцијо.
Јас повторно имам проблеми со засилувачот за во автомобил, сега уште поголеми од претходно :-((( Сега не сака воопшто да работи - најверојатно интегрираните кола цркнале – според вашиот претходен одговор и според одговорите кои ги добив на форумот на http://www.diyaudio.com/. Меѓутоа во продавницата каде што ги купив не сакаат да ми ги заменат и ми понудија да купам турски интегрирани кола, па не знам што да правам: дали да одам пак со Philips, или со турската верзија? Ме интересира од каде вие го набавивте TDA1562Q, кој е производител и кој LOT број има (сериски број), бидејќи сакам да купам исти такви?
Како атачмент ви праќам изглед на мојата шема која ја прецртав од ЕМИТЕР и плочката која ја дизајнирав сам, па би сакал да ја споредите со вашата и ако има грешки да ми кажете.
Мартин Спасовски

Во ниедна продавница нема да ви го сменат ИК кое сте го залемиле, бидејќи неисправно ИК поради фабричка грешка во производството е вистинска реткост (особено кај реномираните производители), но затоа прегорување на ИК поради грешка при вградувањето и пуштањето во работа е многу честа. ИК кое ние го употребивме во прототипот беше набавено од Логинг електроника и беше од Филипс, но бројот на серијата не ја знаеме затоа што го немаме прототипот покрај нас.
Веројатно имате некоја грешка на плочката или, пак, сте направиле грешка при пуштањето во работа. Заради големиот број обврски кои ги имаме, не сме во можност да ја прегледаме вашата плочка, па тоа ќе треба да го направите сами или со помош на некој искусен електроничар. Плочката може и да нема грешка во врските, но на работата на колото, исто така, влијае и дизајнот и распоредот на водовите. За да не се сомневате во квалитетот и точноста на изработената ППК, најдобро е да набавите готова ППК од ЕМИТЕР.
Со среќа,
Слободан Таневски