Благодарност и прашање

Една голема благодарност до ЕМИТЕР. Ги изработив сабвуферот Каиро и 100W засилувач за сабвуфер. Многу сум задоволен од звукот кој го добив - иако е вуферот во компресиона кутија со овој засилувач стварно знае да тресе. Додека ги изработував наидов на неколку проблеми, но со помош на вашите одговори преку e-mail се се заврши супер и сега вуферот со засилувачот перфектно работат.
Сега имам еден проблем кој иако не е проект од ЕМИТЕР верувам дека ке ми помогнете да го решам. Во Југо Темпо 1.1 монтирав аналоген бројач на вртежи. Имам еден проблем – бројачот под мал гас покажува 800 вртежи во минута, но кога ќе ги вклучам светлата покажува 1100rpm. Доколку имам дадено гас над 1000rpm и ги вклучам светлата, вртежите кои ги покажува не се покачуваат (што е нормално). Исто така, под мал гас кога ќе вклучам трепкачи стрелката осцилира (мрда) ненормално многу. Од бројачот има три жици: едната (-) ми е врзана на маса, другата на бобината и третата (+) напојување преку осигурувач на кој има струја само под контакт. Како да го решам проблемот, односно и под мал гас да показува реално. Не ми кажувајте да пробам плусот да го ставам на друг осигурувач, бидејќи тоа е веќе пробано и се случува истото.
На автоелектричар ми рекоа дека тоа е нормално, но сум забележал дека тоа не се случува со фабрички вградените бројачи. Дали проблемот би можел да се реши со додавање на некој кондензатор (тоа ми изгледа најлогично)? Ако може - како и со каков кондензатор? Не би имал трпение да го чекам наредниот број, бидејќи сакам да го средам тоа што побргу. Би бил многу благодарен ако би можеле побргу да ми одговорите преку e-mail (било да има или нема решение).
Однапред ви благодарам,
Никола преку e-mail

П.С. ЛУЃЕ ШТО Е ОВА? ВИ ПИШУВАМ ТРИ ПАТИ ДО СЕГА И НЕ МИ ОДГОВАРАТЕ. ЧЕКАМ ДА ИЗЛЕЗЕ НОВИОТ БРОЈ, ГО КУПУВАМ И ПАК ГО НЕМА ОДГОВОРОТ. ФАЛА ЗА НЕСЕРИОЗНОСТА!!!!!!!

Почитуван Никола,
Очигледно не сте обрнале внимание на краткиот текст со неколку објаснувања за рубриката "Писма" кој редовно стои на тие страници отпечатен во негатив. Во тој текст јасно е кажано дека и покрај нашата желба, сепак, не сме во можност да одговориме на сите прашања, особено ако прашањето не се однесува директно за некој напис објавен во ЕМИТЕР (а вашето прашање не се однесува на некој конкретен напис во ЕМИТЕР). За ова има 2 главни причини:
1. Ние добиваме многу писма со прашања, па ако ги одговараме сите нема да стигнеме да го подготвиме списанието.
2. На писмата треба најчесто да одговори некој од нашите соработници, а сите тие се хонорарни соработници (не се вработени во ЕМИТЕР) и имаат многу други обврски на своите работни места или факултети.
Впрочем, ниту една редакција на ниту едно списание во светот не одговара на сите писма што ќе ги добие, па така и ЕМИТЕР не може да одговори на сите писма од читателите. И покрај сето ова ние успеваме да одговориме на околу две третини од писмата кои ги добиваме.
Инаку, вашето писмо со прашање, уште првиот пат кога го примив, го препратив до двајца наши соработници кои имаат најголеми познавања од соодветната област, но досега од нив немам добиено одговор, најверојатно поради нивна презафатеност. Штом ќе добијам одговор од нив веднаш ќе ви го испратам, а ако процениме дека тоа е од интерес за останатите читатели писмото и одговорот ќе бидат објавени во некој следен број на ЕМИТЕР. Ете тоа е процедурата која е вообичаена за писмата од читателите.
Се надевам дека сега многу работи се појасни и дека лутината и сарказмот кон ЕМИТЕР веќе ги нема кај вас.
Слободан Таневски

П.С. Неколку дена по овој мој одговор, нашиот соработник Георги Ефтимов испрати одговор кој го проследувам во продолжение.

Почитуван Никола,
Врз основа на што тврдите дека под мал гас вашиот бројач на вртежи не покажува реално? Врз основа на вашата желба бројот на вртежи да не се смени кога ќе вклучите светла или, пак, имате сигурен податок дека бројот на вртежи на моторот не се менува кога светлата се вклучени? Според мене, зголемувањето на бројот на вртежи под мал гас при вклучување на светлата е сосема логично со оглед на зголемената потрошувачка на струја во автомобилот.
Никаквите податоци кои ги давате за состојбата на вашето возило и аналогниот бројач на вртежи што го монтиравте не остава простор за сериозна анализа. Обидете се кај други автоелектричари. Ако и тие ја дадат истата констатација нема зошто да се сомневате во нивната стручност. Современите стробоскопи покрај тоа што овозможуваат прецизно нагодување на аголот на палење го покажуваат и бројот на вртежи на замаецот. Претпоставувам дека автоелектричарот со помош на стробоскоп утврдил дека бројот на вртежи навистина се зголемува кога под мал гас ќе се вклучат светлата.
Ако демонтажата на веќе вградениот бројач на вртежи не е сложена, обидете се сами да ја утврдите неговата точност. Едноставно приклучете го бројачот на осцилатор со позната фреквенција и проверете дали прикажаниот број на вртежи кореспондира со фреквенцијата на осцилаторот. Во ЕМИТЕР повеќе пати досега е пишувано за начинот на кој тоа може да се изведе.
Георги Ефтимов