Прво, навистина ви благодарам за опширните објаснувања, само сега имам уште некое прашање.
1. Велите... 1100±50 min-1, претпоставувам тоа се вртежите во минута. Но, не ми е јасно што значи тоа -1?
2. Спомнавте дека реглерот се наоѓа кај алтернаторот или акумулаторот. Дали при купување на нов алтернатор добивам и реглер со шема на поврзување на алтернатор-реглер-акумулатор?
3. И ако знаете за која цена може да се набави алтернатор (и нов и стар)?
Благодарам многу. Поздрав.
Дејан Велоски
1. Точно. Тоа се броевите на вртежи на роторот од алтернаторот. Единица за броеви на вртежи е "вртежи/мин", а се чита " вртежи во минута". За да не се комплицира при пишување и за да се напише во еден ред (од практични причини при пишување на текст, а и да се избегнат забуни и погрешни толкувања), се прави математичка варијација и именителот "во минута" се пишува како "min-1", т.е. преку експонент.
2. Кај Z101 (старите модели) реглерот се наоѓа до акумулаторот како посебен електронски склоп. Во тоа време тоа било оправдано со оглед на недоволниот развој на електрониката и контролерите кои биле големи и не можеле да се интегрираат (конструктивно) во рамките на алтернаторот. Во поново време (веќе во YUGO возилата) реглерот е мал, компактен и е како склоп "реглер + четкички" интегриран (намонтиран) на самото куќиште од алтернаторот и при истрошени четкички целиот овој склоп се заменува со нов. Значи, во модерните (денешните) возила речиси и да не може да се најде алтернатор без во него да има интегриран реглер. Кај старите застава возила реглерот е до акумулаторот како посебна единица, а кај новите YUGO возила реглерот е во самиот алтернатор. Сепак, тоа е најмалку битно и е конструктивна карактеристика која зависи од мноштво фактори кои за нас се небитни. Ова е одговор на вториот дел од второто прашање. А како се поврзани спроводниците и клемите, можете да видите во електричната шема на конкретното возило, т.е. на она возило на кое припаѓа конкретниот алтернатор.
3. Не ја знам цената на нов алтернатор. Цената на старите алтернатори (за YUGO возилата) се движи околу 1000 – 3000 денари. Во принцип: цената многу зависи од тоа за кој модел на автомобил е алтернаторот. Алтернаторите за YUGO возилата се меѓу поевтините.
Томе Скендеровски