Почитувани,
Еве ги моите решенија на мајските задачи:
....(следат решенијата на задачите 46 и 47)...
Задача 48. Помеѓу броевите 100 и 1.000 има точно 320 непарни броеви со различни цифри. Не знам дали ова е доволно како решение за оваа задача, или треба да Ви ги напишам сите броеви, или како што Вие милувате да кажете "Најдобар шематски приказ ни испрати ... едикојси и тој го наградуваме...".
Во минатиот број поради немање логика да Ви испратам решение кое и не е некое решение бидејќи ги има безброј, јас не бев спомнат како решавач кој точно ја решил задачата со "делфинот". Јас Ви напишав дека имам безброј варијанти каде останува по едно неискористено поле. И што требаше јас да Ви напишам??? Шеесетина варијанти со неточен одговор? Јас едноставно Ви одговорив на Вашето прашање дека "делфинот" не е можно да се врати на појдовното поле. И што е тука за Вас неточно???
Еве ги броевите за задача бр. 48 (поради најдобро шематско решение???):
103, 105, 107, 109, ... (наша забелешка: тука господинот Трајкоски ги испишува сите 320 броја!) ... 981, 983, 985, 987 = 320 броја.
Се двоумев дали вреди да Ви го испратам писмово со решенијата. Не дозволувајте ова писмо да биде и последното кое го примате од мене.
Имам забелешка и на задачата број 45. Би Ве молел да го најдете моето претходно писмо и повторно да го прочитате, па да се уверите дека и таа задача ми е точно решена, но не знам од која причина не ми е призната како точна. Најверојатно не е внимателно прочитана.
Поради Вашиот ваков однос кон нас решавачите (да не речам Вистинските математичари романтичари) не би знаел да кажам колку е вредно понатамошното наше дружење. Преиспитајте го Вашиот однос кон нас – Вашите потрошувачи.
Со почит,
Гоце Трајкоски од Прилеп

Почитуван господине Трајкоски,
Нашата Редакција секогаш се труди решенијата на задачите што ги праќаат нашите читатели да ги оцени најправилно што може и праведно да го одбере најдобриот. Ние во секој следен број ги даваме решенијата на задачите, па секој може да си ги провери своите решенија и да види дали биле точни и каде имало грешка. Меѓутоа, со оглед на тоа што веќе третпат неоправдано реагирате за наводни Ваши точни решенија кои ние не сме ги признале, очигледно е дека Вие не ги читате внимателно ниту задачите ниту, пак, објавените решенија за нив. Еве поконкретно:
Во задачата 45 се бараше да се каже каде е направена грешката при сметањето. Наместо да ни одговорите каде е грешката (кратењето на коренот и на квадратот), Вие само сте ја пререшиле задачата од почеток до крај – нормално, без грешка. Бидејќи не ни одговоривте на прашањето каде е грешката, не можевме да прифатиме дека исправно сте одговориле на барањето од задачата.
Во задачата 43 прашањето беше: дали "делфинот" може да ги пројде само по еднаш сите шаховски полиња и потоа да се врати на почетното поле. Иако не е буквално кажано, јасно е дека не е доволно во одговорот да се напише само "може" или "не може", туку тоа треба математички да се докаже (како што и е направено во ЕМИТЕР). Сигурно знаете дека истиов принцип важи уште од прво одделение основно школо, за оценување на тестовите по Математика. Во Вашето претходно писмо со одговори за задачите, Вие напишавте само: "не може", без некој конкретен доказ – освен дека сте направиле многу неуспешни обиди. Бидејќи не ни понудивте доказ, сметаме дека не сте ја решиле задачата, туку сте "погодувале на среќа" – со оглед на тоа што задачата има само две можни решенија. Исто така, погрешно Ви е тврдењето (од ова писмо) дека оваа задача има безброј "неуспешни" решенија. Лесно може да се докаже дека има само конечен број варијанти "делфинот" да ги пројде сите полиња, но не и да се врати на почетното поле.
Во одговорот што ни го испративте за задачата 48 повторно ја правите истата грешка: сте ги испишале сите 320 броја, без никакво образложение. Во Математиката се ценат оние решенија кои се кратки и кои се добиени со логично размислување (погледнете го решението во ЕМИТЕР) и со употреба на некоја постоечка или изведена формула. Во однос на ваквите решенија, решенијата добиени со просто набројување или погодување секогаш се рангираат подолу или воопшто не се земаат предвид.
Се надеваме дека сега Ви е јасно зошто Вашите решенија за спомнатите задачи не се земени предвид, но и дека сето ова не е причина да не продолжи нашето дружење со математиката, науката и техниката преку ЕМИТЕР.
Анета Илиевска и Владимир Филевски