Рубрика: Автомобилска техника
Систем за воздушно ладење кај моторите со внатрешно согорување
Автор: Томе Скендеровски
Ова е само дел од статијата која во целост е објавена во

Емитер 3/2004.

Нарачајте го овој број или најавете се за да ја прочитате целата статија.


Ако временската машина ја вратиме неколку децении наназад ќе видиме дека на автомобилскиот пазар се имаат појавено возила кои уште во своето време станаа легенди, феномени или начин на размислување и стил на живеење. ќе споменам само некои од нив: Порше (Porsche) 911, Спачек (Citroën 2CV), VW Буба, NSU. За сите овие возила заедничко е што ладењето на нивните мотори е воздушно. Пиететот кон овие возила ми налага во оваа прилика накратко да се осврнам токму на нивната заедничка карактеристика, а тоа е воздушното ладење на нивните мотори. Кај некои од нив (пр. Порше 911) воздушното ладење на моторот стана и еден од заштитните знаци токму заради фактот што им пркоси на законите на физиката. Меѓутоа, постои и друга причина за запознавање со овој вид на ладење на моторот, а таа е што денеска се во фаза на експериментирање комбинирани системи за ладење, т.е. такви системи кои се ладат истовремено и преку разладна течност и директно со воздух.

Ова е само дел од статијата која во целост е објавена во Емитер 3/2004. Нарачајте го овој број за да ја прочитате целата статија, а ако веќе го имате купено електронското издание најавете се за да го прочитате.